Current time in Korea 21:56 Apr 25 (Thu) Year 2024 KCS KCS Publications
KCS Publications
My Journal  Log In  Register
HOME > Search > Browsing(JKCS) > Archives

Journal of the Korean Chemical Society (JKCS)

ISSN 1017-2548(Print)
ISSN 2234-8530(Online)
Volume 47, Number 3
JKCSEZ 47(3)
June 20, 2003 

 
Title
Analyses on the Degree of Learning Achievement by Students and on Differences of Explaining in High School Chemistry-II Textbooks for the Atomic Models and Electron Configurations

원자모형과 전자배치 단원에 대한 고등학교 학생들의 학습 성취도 및 화학 II 교과서의 설명방식의 차이점에 대한 분석
Author
Chang Kon Kim

김창곤
Keywords
원자모형, 전자배치, 화학 II 교과서, 설문조사 , Atomic Models, Electron Configuration, Chemistry-II Textbook, Questionnaire
Abstract
본 연구에서는 고등학교 이과계열 학생들 중 화학II의 교과 과목을 선택한 2학년 34명과 3학년 38명의 학생들을 대상으로
Page
273 - 0
Full Text
PDF